Delikatessen

Det er ikke alltid det passer å stille opp på lagedager og produksjonen som foregår i forkant av markedet.

Da kan det være greit å vite at det er mange ting man kan lage hjemmefra og som er kjærkomne varer til markedet.

Vi håper at mange kan levere varer til delikatessen.

Disse varene går unna og vi trenger store mengder. Populære varer er:

• Hjemmelaget syltetøy, pickles, chutney og annet i syltet form

• Kombucha, vannkefir, ingefærshot, surdeig

• Sennep, eddik, sild, oljer

• Brød i ulike fasonger, knekkebrød, granola osv.

• Kaker, småkaker, snop, marsipan, brente mandler og konfekt m.m.

• Vi vil også gjerne ha noen små enheter med kaker som barna kan kjøpe for en billig penge.

• Varene merkes med innholdsfortegnelse slik at allergikere har mulighet til å se hvilke ingredienser som er brukt.

• Varer til delikatessen leveres direkte på 3. klasserommet i Jordbærene fra 15.00-ca.19.00 fredag. Fint med forslag til pris basert på innsats/pris I innkjøp

• Sats på gjenbruk og gjenvinning: Fint om alle som har mulighet tar vare på tomme syltetøyglass. (maks 400 gram, helst mindre). Disse kan brukes av de som skal lage syltetøy og lignende til delikatessen. Glassene må leveres ferdig vasket. Disse kan leveres i peisen i kantinen.

Forrige

Lagedager