Om vaktene

For at julemarkedet skal gå rundt trenger vi at dere foreldre stiller på vakt. Da blir markedet et kjekt sosialt arrangement som fører oss tettere sammen og gjør jobben lettere for alle!

Det er fullt mulig å la ”tante Inga”, storesøster Grethe eller en kjekk nabo stille på vakt for en, eller til å ta en ekstra vakt. Det viktigste er at vakten blir besatt og at ikke de som stiller plutselig får det kjempetravelt fordi noen andre ikke stiller.

Hvis du får tildelt en vakt som ikke passer, må du selv finne noen å bytte med – men gi beskjed til vaktleder så vi har kontroll på vaktene: vaktsjefen@julemarked-steinerskolen.no

Om du ikke kan delta på selve julemarkedsdagen må du si fra til vaktlistegruppa så fort som mulig. Da kan du gjerne bidra på andre måter, det finnes oppgaver både i forkant og etterkant av markedet, og det trengs alltid flere produkter til delikatessen.

Den overordnede organiseringen er at hver foreldregruppe får ansvar for en aktivitet som de har fast hvert år. Barnehagen har også sine faste ansvarsområder. Det betyr at klassene blir skikkelig gode på denne aktiviteten, siden de følger den i mange år.  Likevel er det mulig å ønske seg vakt på en annen aktivitet. Det meldes i tilfellet til vaktgruppen.

I tillegg er det slik at markedet består av noen spesialaktiviteter som krever litt ekstra engasjement/kompetanse. Eksempler er smie, pizza, steinbod, bål/spikk, med mer. Gi beskjed og meld dere gjerne om dere har lyst om mulighet for å stille.

I utgangaspunktet følger man de to eldste barna når det gjelder vakt, men også her er det rom for fleksibilitet, så lenge man klarerer med vaktlistegruppa.

Ledige vakter

Kakelotteri/lappesteking - 2 vakter lørdag 13.10-16.15